Social-emotional skills assessment:

expanding the private sector in Brazilian education?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1742

Abstract

This article aims to present the application of a large-scale socio-emotional skills assessment instrument among public education in Brazil’s Southeast states. Developed by the Instituto Ayrton Senna, a business sector linked organization, this instrument's investigation was motivated for its possible link with public school’s privatization processes in the country. Through qualitative research within a total of 40 documents, we deepened our knowledge about the proposed assessment and identified, especially in the state of São Paulo, the direct participation of the Instituto Ayrton Senna in the elaboration of the state educational policy for the final years of elementary school and high school, through what we highlight the dissemination of private sectors ideas in public education.

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Author Biographies

Regiane Helena Bertagna, da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas. Docente no Departamento de Educação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP/IB/Rio Claro e no Programa de Pós-graduação em Educação UNESP/Rio Claro.

Julia Costa Faria, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP

Pedagoga e Mestranda em Educaçao pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Unesp/Rio Claro. 

Gabrielly Luiza Isabela Murari, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP

Graduaçao em Pedagogia na UNesp/Rio CLaro.

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Published

2024-06-11

How to Cite

Bertagna, R. H., Faria, J. C., & Murari, G. L. I. (2024). Social-emotional skills assessment:: expanding the private sector in Brazilian education?. Horizontes, 42(1), e023085. https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1742

Issue

Section

Seção Temática: Avaliação educacional: velhos embates, novas disputas